HANYA DIA YANG MAHA BERKUASA

kadang kala kita tertanya2,
bagai mana boleh terjadinya bulan dan bintang!!!
kita selalu mempertikaikanya bagai mana boleh terjadinya awan dan matahari..
dari mana datangnya ia,adakah sejak azali lagi ataupun memang kita lahir
sudah tersedia ada...


kadang kala kita sering tertanya2,
bagaimana boleh terjadinya batu!!!
bagai mana batu itu boleh menjadi keras..
adakah memang terjadinya batu itu dengan sendiri..


kadang kala kita sering tertanya2,
bagai mana boleh terjadinya huruf  "A"-"Z"..
macam mana kita boleh tahu itu la huruf nya..


MASYALLAH...
kita tidak boleh memikirkan semua itu,
apa yang terjadi adalah DARINYA dan KEHENDAKNYA


jadi kita sebagai HAMBANYA hendaklah bertakwa dan selalu beriman padaNYA
jangan lah kita meragui kekuasaaNYA...


gambar hiasan


nOra eLEna A.K.A kaSih yAng suCi

seputih harapan kudambakan
memagari rindu yang membiru


just nk kongsi je...
korang tgok x citer NORA ELENA kt tb 3 tu???
tengok la,best citernyer..tgh meletooopppp kt tb sekrang ne..
mula2 aku x tgOk citer 2 tp,disebab kan dorg kata best akupn tgOk la cIter nOra Elena 2..fuhhh sekali tgok mmg menArik ar citer ne,best tau..
citer yang di adaptasikan kt novel KASIH YANG SUCI.

nak tau,disebab kan aku nak sgt tau kesudahan citer ne,aku beli terus novel die dekat kedai..
punya la semanggat bebenor nak tau kesudahan citer ne..
akupun pergi kedai buku dekat deNgan ruMAh aku..
cari punya cari kat rak 2 asal la xda..
time nk tanya kt india..hu,blm lg tanya die da jawap..

aku : uncle,ne je ke buku novel yang ada di rak 2...
penjual buku : awak cari buku ni kan???(sambil tanggan die amik buku 2 dan tunjukan pada aku)
aku : haaaaa,ni la buku yang saya cari(sambil tersenyum)
penjual buku : buku ne baru je oder,dah tinggal 1 ne sahaja.
aku : ok saya nak lah buku ni(tanpa banyak cakap aku bayar)

hahaha,akhirnya dapat gak baca buku nora elena 2...dah habis da aku baca buku 2..kesudahan citer 2 aku da tau..mmg best la..
tp dlm tb 2 die dah ubah2 sikit...
tp sama je la bestnya tau...kalo x percaya tgok la....

SINOPSIS
KASIH YANG SUCI

SEPULUH TAHUN yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Siful Idham tunangnya pergi kerana ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri untuk menjadi suaminya. Nora Elena keliru.

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena cinta yang bermula dari pandangan pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth hanya dia sahaja yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai layang-layang yang tidak dapat dipegang.

"Hakikatnya aku suami dan kau isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Haya maut yang akan memisahkan kita berdua". Tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi asing dalam perkahwinan ini?Rahsia yang selama nin disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya..Seth lah lelaki durjana itu. Mendodai atas alasan Kasih Yang Suci. Benarkah?

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa..saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu saling memberi dan menerima.

Nora Elena akhirnya redha menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurga nya di akhirat nanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..