bila mau ada boyfriend

cari jodoh
Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

*
Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

**
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

***
Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

 *, **, ***

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

"BILA MAU ADA BOYFRIENDS"....................
errr,jangan silap paham yang 2 adelah kata2 my mom saya.
dah berkali2 ayat ni dputarkan oleh keluarga saya,bila mau ada boyfriends.
aduh sebenarnya dah letih nak jawap soalan ni dah berpuluh kali bercakap hari ni je dah berapa kali dengar. Bukannya taknak ada boyfriends,tapi jodoh pertemuan itukan ditanggaNYA.
Cinta bukannya boleh dibeli macam beli baju.
Cinta itukan datangnya dari diri kita. Saya bukannya taknak ada boyfriend,tapi saya belum bersedia mahu bercinta dan ada teman istimewa. Kali ini kalau saya jatuh cinta,sebelum saya menerima seseorang yang saya suka biarlah saya menerimanya dengan seikhlas hati saya. Tidak mauhu dah terima seseorang itu berdasarkan perasaan simpati. Tenggokla dulu bercinta kerana simpati,tapi tak kekal pun.

(sorry setakat ni je la dulu dah penat la sok sambung lagi)

Tiada ulasan:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..