YA ALLAH

YA ALLAH,
sesungguhnya aku hanyalah insan biasa disisMU,
aku juga insan lemah disisiMU


YA ALLAH,
Engkau tabahkan lah aku dalam menempuh hidup
dan dugaan dariMU..
Berikanlah aku kekuatan agar aku bisa untuk meneruskan
hidupku serta melawan kekuatan dari ini..


YA ALLAH,
hilangkan perasaan sedih dan kedukaan yang berpanjanggan
pada diriku agar aku dapat menempuh hidup ini
dengan lebih bermakna dan ceria seperti sedia kala


YA ALLAH,
Sesungguhnya aku takut aku menjadi lemah
pabila bertentangan dengan dia,
Sesungguhnya aku takut menghadapi kenyataan seandainya
dia bukan untuk ku..


YA ALLAH,
Engkau bantulah aku agar aku dapat melupakan dirinya,
Engkau lontarkan pandangan ku darinya..
Engkau luputkan lah ingatan aku daripada mengigatinya,
Engkau buangkan segala ingatan aku daripada mengenangkan dirinya..


YA ALLAH,
Hindarkan aku dari terserempak dengan dirinya,
Jauhkan aku daripada dirinya,
Halangi diriku dari terus memikirkan dirinya,
Jauhkan diriku daripada mengikut jejaknya..


YA ALLAH,
Sesungguhnya aku adalah hambaMU yang lemah,
tidak berdaya menghadapi dugaan ini..
Maka YA ALLAH berikan lah aku kekuatan dalam menempuh hidup ini..

ALLAH S.W.T itu sentiasa ada bersama kita

Tiada ulasan:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..