satu hari di muzium negara




jabatan kemajuan orang asli
teras kemajuan orang asli
korang pernah pergi tak muzium negara...
mestilah ada yang pernah pergikan,kalo x pernah pergi tu baiklah pergi berjalan2 ke sana..
tengok2 apa2 yang patot..n then nk promotkan la JABATAN KEMAJUAN ORANG ASLI..
sekrang ni kt muizum ada pameran orang asli...
okey..
berbalik dengan cerita asal aku..
pada 20/4/2011..aku dengan bukan suka rela telah mengantikan orang y sepatutnya ditugaskan jaga muzium..
so terpaksala aku gantikan dorang ne..
hari y aku gantikan 2 adalah hari pertama pameran 2 di pamerkan di musium..OMG...
first2 dtg errr...memang agak teruk lah coz kena wat kerja..nak berjalan pn x sempat..
punya la penat..er tapi tak per satu penggalaman..banyak y aku belajar semasa menjadi urus setia di pameran 2..URUS SETIA lah sangat...
huhuhu..
tapi bukan nak kata lah..aku bukannya tau sangat pasal barang2 orang asli neh...amik ko pelancong asing datang,aku nyorok dulu coz memang aku tak tau nk expland macam mana pasal barang2 tu..nama je koja tempat orang asli..pehalnya mana la aku tau...
but okey la,hari pertama 2 ada juga la orang datang..
ini adalah barang2 untuk tujuan perubatan masayarakat orang asli

cerita pada 28/4/2011
ne memang jadual aku jaga pameran..
aku ditugaskan dengan 2 orang kakak y cantik dan yang cantik dari yang cantik la..
maksudnya kakak y dah kahwin la...
emmm,ngan kakak2 ne agak best sikit coz dorang ne suka berjalan..
sempatlah kita orang tawaf satu muzium 2..huhuhu..dengan kuasa yang ada dapat free je la masuk muzium 2..
ushhh memang best dapat berjalan kat sana n bergambar 2 yang penting..
time hari 2 banyak budak sekolah buat lawatan..
yang paling best tengok budak sekolah tadika
jalan berdua2 sambil berpegang tanggan..n then y paling kelakar dorang mengeja nama jabatan JAKOA JADI JAKON..hahaha
budak2 tadika yang cumel2
memang x boleh blah budak2 tadika ne kan..
alolololo
dah nama nyer dak tadika..baru nak merangkak2 nk mengeja..
time ne x ramai orang
tapi time ne la rase seronok sikit...
macam2 aku tgok barang2 kt muzium 2..
n aku belajar pasal orang asli..
suku kaum mereka dan adat meraka..
dorang ne ada banyak kaum..
macam kita juga banyak keturunan..
ada bugis,jawa ada banyak lagi la...
tapi kalo korang pergi muzium banyak juga korang dapat input pasal sejarah2 ne..
sekarang ne muzium tengah wat pameran orang dulu2..
pasal pemerintah di situ...
errr aku sebenarnya kalau tengok patung aku takot tau..sebab aku rasa patung tu macam nk cekik aku je..hahaha..kelakar la pulak..macam budak2 pulak..budak2pun x macam aku ne...

okey la..ape2pun dtg la melawat muzium...

haaa,takotnya ngan anak patung ne..

dengan mak2 dara


sempat lagi berposing kat tangga

sempat lagi berpose kt tangga muzium ne

Tiada ulasan:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..